Žalmy 23 51 91 139 121 31 - překlad podle NIV

 Takže to pak může vypadat takto:

Žalm 23 

Žalm Davidův.

1 Hospodin je můj pastýř, nic mi nechybí.
2 Na zelené pastviny mě vede,
k tichým vodám mě odpočinek dává.
3 Upravuje mou duši,
vede mě po správných cestách
pro své jméno.
4 I když bych šel
temnou dolinou,
nebudu se bát zlého,
protože ty jsi se mnou;
tvá hůl a tvá hůlka,
ty mě potěšují.

5 Před mýma očima
připravuješ stůl
v přítomnosti mých nepřátel.
Hlavu mi pomazáváš olejem;
mé pohár přetéká.
6 Jistě mě bude následovat tvá dobrota a láska
po všechny dny mého života,
a budu bydlet v domě Hospodinově
po všechny dny svého života.

Žalm 51
Pro předního zpěváka. Žalm Davidův. Když k němu přišel prorok Nátan poté, co David spáchal cizoložství s Batšebou.

1 Smiluj se nade mnou, Bože,
podle tvé nekonečné lásky;
podle tvé velké slitovnosti
smaž mé přestoupení.
2 Omývej mě od všeho mého nepravosti
a čisti mě od mého hříchu.

3 Neboť znám svá přestoupení
a můj hřích je ustavičně přede mnou.
4 Jen proti tobě jsem zhřešil
a zlo jsem učinil před tvým zrakem;
a tak jsi spravedliv ve svém rozsudku
a ospravedlněn ve svém soudu.
5 Jistě jsem byl hříšný od narození,
hříšný již od chvíle, kdy mě má matka počala.
6 Avšak ty toužil po věrnosti již v lůně matčině;
v tom skrytém místě jsi mě poučoval o moudrosti.

7 Očisti mě yzopem, a budu čistý;
omývej mě, a budu bílejší než sníh.
8 Dej mi slyšet radost a veselí;
ať se radují kosti, které jsi zdeptal.
9 Skryj tvář svou před mými hříchy
a smaž všechnu mou nepravost.

10 Stvoř mi, Bože, čisté srdce,
a obnov ve mně pevného ducha.
11 Nezahazuj mě ze své přítomnosti
ani neodejmi ode mě svého svatého ducha.
12 Navrať mi radost ze své spásy
a daruj mi ochotný duch, který mě podpírá.

13 Tehdy budu učit přestupníky tvé cesty,
aby se hříšníci obraceli k tobě.
14 Vysvoboď mě z viny krvavého činu, Bože,
ty, můj zachránce, a moje ústa budou zpívat o tvé spravedlnosti.
15 Otevři mé rty, Pane,
a moje ústa budou vyhlásit tvoji chválu.
16 Nepochvaluješ si obětí, jinak bych ji přinesl;
nepřijímáš zalíbení v zápalných obětech.
17 Mou obětí, Bože, je[d] zkrušený duch;
zkrušeného a pokorného srdce
ty, Bože, neodpíráš.

18 Dej, ať se ti zalíbí prospěšnost Sijónu,
ať buduješ zdi Jeruzaléma.
19 Pak budeš mít zalíbení v obětech spravedlivých,
v celých obětech obětovaných v ohni;
pak budou obětováni býci na tvém oltáři.

Žalm 91

1 Kdo přebývá v úkrytu Nejvyššího,
odpočine ve stínu Všemohoucího.
2 Budu říkat o Hospodinu: „On je má útočiště a má pevnost,
můj Bůh, v němž doufám.“

3 Jistě tě zachrání
z pasti lovcovy
a z ničivé nákazy.
4 Přikryje tě svými perutěmi,
a pod jeho křídly najdeš útočiště;
jeho věrnost bude tvým štítem a opevněním.
5 Nebudeš se bát hrůzy noci,
ani šípy, které létají ve dne,
6 ani nákazy, která se plíží ve tmě,
ani moru, který hubí v poledne.
7 Tisíc může padnout na tvou stranu,
deset tisíc po tvém pravém boku,
ale tobě se to nepřiblíží.
8 Budete jen sledovat svýma očima
a uvidíte trest nepravých.

9 Když řekneš: „Hospodin je má útočiště,“
a učiníš Nejvyššího svým příbytkem,
10 nic tě nezasáhne,
žádná pohroma nepřijde k tvému stanu.
11 Protože svým andělům přikáže o tobě
střežit tě ve všech tvých cestách;
12 zvednou tě na rukou,
aby sis na kámen neublížil.
13 Po lvu a kobře budeš chodit,
pošlapáš velkého lva a hada.

14 „Protože mě miluje,“ praví Hospodin, „vytrhnu ho;
ochráním ho, protože zná mé jméno.
15 Zavolá-li ke mně, odpovím mu;
budu s ním v soužení,
vytrhnu ho a oslavím.
16 S dlouhým životem ho nasytím
a ukážu mu svou spásu.“


Žalm 139
Pro předního zpěváka.

Davidův žalm.

1 Hospodine, ty mě zkoušíš a znáš mě.
2 Znáš, kdy sedím a kdy vstávám;
z dálky vnímáš mé myšlenky.
3 Sleduješ mé vycházení i mé ulehání,
znáš všechny mé cesty.
4 Než jsem promluvil, ty, Hospodine, už to víš celé.
5 Zadní a přední mě obkličuješ,
a svou ruku na mě kladete.
6 Takové poznání je pro mě příliš úžasné,
příliš vysoké, abych jej dosáhl.

7 Kam bych mohl odejít od tvého Ducha?
Kam bych mohl utéct před tvou přítomností?
8 Kdybych vystoupal do nebes, ty jsi tam;
kdybych si zavěsil lůžko v podsvětí, i tam jsi.
9 Kdybych vzlétl na křídlech úsvitu
a usadil se na vzdáleném konci moře,
10 i tam mě bude vést tvá ruka,
tvá pravice mě bude držet.
11 Kdybych řekl: „Jistě mě zahalí temnota
a světlo se změní v noc okolo mě,“
12 i tma pro tebe není temná;
noc bude zářit jako den,
neboť temnota je pro tebe jako světlo.

13 Ty jsi vytvořil moje nitro;
utkal jsi mě v lůně mé matky.
14 Chválím tě, protože jsem strašlivě a úžasně stvořen;
tvá díla jsou nádherná,
to dobře vím.
15 Můj tělesný rám byl pro tebe neviditelný,
když jsem byl utvářen v tajném místě,
když jsem byl tkán v hlubinách země.
16 Tvé oči viděly můj neformovaný zárodek;
všechny dny, které mi byly určeny, byly zapsány v tvé knize
ještě před tím, než jeden z nich nastal.
17 Jak vzácné jsou pro mě tvé myšlenky, Bože!
Jak nesmírné je jejich množství!
18 Kdybych je měl spočítat,
převyšovaly by počet zrn písku—
a když procitám, jsem stále s tebou.

19 Ó, kdybys, Bože, jen zahubil ničemné!
Pryč ode mne, vy, kdo máte chuť po krvi!
20 Mluví proti tobě zlomyslně;
tví odpůrci zneužívají tvé jméno.
21 Nemám v srdci nenávist k těm, kdo tě nenávidí, Hospodine?
A nejsou mi v ošklivosti ti, kdo proti tobě povstávají?
22 Nenávidím je s dokonalou nenávistí;
považuji je za své nepřátele.
23 Zkus mě, Bože, a poznáš mé srdce;
otestuj mě a poznáš mé znepokojené myšlenky.
24 Shlédni, zda je ve mně nějaká cesta k urážce,
a vede mě na cestu věčného života.

Žalm 121
Píseň na výstup.

1 Pozvedám své oči k horám—
odkud přijde mé pomoc?
2 Mé pomoc přichází od Hospodina,
tvůrce nebe i země.

3 Nepustí, aby tvůj krok uklouzl—
ten, kdo tě střeží, nespí;
4 ano, ten, kdo střeží Izraele,
nespí, ani nespaluje.

5 Hospodin tě střeží—
Hospodin je tvůj stín po tvé pravici;
6 slunce ti neublíží ve dne,
ani měsíc v noci.

7 Hospodin tě bude chránit před každým zlem—
bude střežit tvůj život;
8 Hospodin bude střežit tvůj příchod i odchod
nyní i navěky.

Žalm 31
Pro předního zpěváka. Žalm Davidův.

1 V tobě, Hospodine, jsem našel útočiště;
nikdy mi nedovol, abych byl zahanben;
vykup mě svou spravedlností.
2 Nakloň své ucho ke mně,
přijď rychle na mou pomoc;
buď mým skalním útočištěm,
pevným hradem, který mě zachrání.
3 Jelikož jsi má skála a můj hrad,
pro tvé jméno mě vede a vede mě.
4 Ochraň mě před pastí, která je pro mě připravena,
neboť ty jsi moje útočiště.
5 Do tvých rukou propůjčuji svého ducha;
vykup mě, Hospodine, můj věrný Bože.

6 Nenávidím ty, kdo se přidržují marných model;
já se však spoléhám na Hospodina.
7 Budu se radovat a veselit se v tvé lásce,
protože jsi viděl můj trápení
a znal jsi mou úzkost duše.
8 Nedal jsi mě do rukou nepřátel,
ale postavil jsi mé nohy na široké místo.

9 Smiluj se nade mnou, Hospodine, neboť jsem v soužení;
mé oči oslabují žalem,
má duše a tělo trpí utrpením.
10 Můj život je vyčerpán úzkostí
a mé roky sténáním;
moje síla selhává kvůli mému utrpení,
a mé kosti slabnou.
11 Kvůli všem svým nepřátelům
jsem pohrdán sousedy
a jsem předmětem hrůzy pro své nejbližší přátele—
ti, kdo mě vidí na ulici, předstírají přede mnou.
12 Jsem zapomenut, jako bych byl mrtvý;
stal jsem se jako rozbíjená keramika.
13 Slyším, jak mnozí šeptají,
„Terror na všech stranách!“
Spikli se proti mně
a plánují mi odebrat život.

14 Ale já se spoléhám na tebe, Hospodine;
říkám: „Ty jsi můj Bůh.“
15 Moje časy jsou v tvých rukou;
vykup mě z rukou mých nepřátel,
od těch, kdo mě pronásledují.
16 Nech svou tvář zářit na svého služebníka;
zachraň mě svou neochvějnou láskou.
17 Nedopusť, abych byl zahanben, Hospodine,
neboť jsem k tobě volal;
ale nechť jsou potupeni zlí,
a nechť ztichnou v říši mrtvých.
18 Ať jsou jejich lživé rty umlčeny,
neboť s pýchou a opovržením
mluví pyšně proti spravedlivým.

19 Jak hojné jsou dobré věci,
které jsi shromáždil pro ty, kdo se tě bojí,
které dáváš na odiv všem,
těm, kdo v tobě hledají útočiště.
20 Ve stínu tvé přítomnosti je skrýváš
před veškerými lidskými intrikami;
chráníš je ve svém příbytku
před obviněními jazyků.

21 Chvála tobě, Hospodine,
neboť jsi mi ukázal divy své lásky,
když jsem byl ve městě obléhaném.
22 Ve svém úzkostném stavu jsem řekl:
„Jsem odříznut od tvého pohledu!“
Přesto jsi uslyšel můj volání o milosrdenství,
když jsem volal o pomoc.

23 Miluj Hospodina, všichni jeho věrní lidé!
Hospodin zachovává ty, kdo jsou mu věrni,
ale pyšnému odplácí plně.
24 Buďte silní a mějte odvahu,
všichni, kdo doufají v Hospodina.

Komentáře

Oblíbené příspěvky