Příprava testu: Postoj k jazykům

 Dotazník o používání jazyků v náboženském kontextu

Prosím, odpovězte na následující tvrzení podle vašeho názoru a přesvědčení.

1. Podle Skutků Apoštolských 2 kap. při vylití Ducha Svatého nastala situace, kdy přítomní začali mluvit různými nářečími (7. verš až 9) ve svých původních jazycích, které přítomní lidé znali a rozuměli jim. Věříte tedy, že jazyky glosolálie, které se používají v náboženských kontextech, jsou skutečnými jazyky, které mají být řečí skutečných existujících národů?
* Tento popis události není otevřený různým interpretacím, protože poskytuje jasný a konkrétní obraz toho, co se stalo dle bible Skutky apoštolsk 2:5-12).


2. Uznáváte také historický argument, že zakladatelé pentekostálního směru Charles Fox Parham a William Seymour měli tuto definici jazyků glosolalie že to jsou skutečné jazyky, které mají být řečí skutečných existujících národů?


3. Uznáváte argument, že lingvisté došli k závěru, že jakyky jaké se používají v náboženském kontextu, nepředstavují skutečnou řeč, a že věty nemají strukturu?
 

Souhlasíte s tvrzením?
4. Pokud neexistuje biblický důkaz o konkrétním jazyku, který není řečí žádného národa, neměl by  se tento jazyk používat při duchovním projevu, protože takový "jazyk" není biblický.

5. Věřím, že modlitba v jazyku je duchovní zbraň a mocný nástroj komunikace s Bohem.

6. Při používání jazyků v duchovních zkušenostech je důležité, komu a čemu věří jednotlivec a nikoliv zda jazyk je existující řečí některého z národů.


7. Duchovní validita není posuzována rozumově, ale vírou ve zkušenost v pentekostálním pojetí.


8. Duchovní validitu není třeba posuzovat s ohledem na historii a původ používání jazyků v pentekostalismu.


9. Podle lingvistů je glosolálie nesmyslná a bez struktury a nejedná se o smysluplnou řeč.


10. Při modlitbě v jazyce není podstatné rozumět smyslu věty, neboť se jedná o akt spojení s Bohem, který rozumí významu modlitby, a ne o komunikaci s lidmi.


11. Nezajímá mě původ hnutí a historie spojená s klíčovými osobnostmi pentekostálního hnutí a považuji to jen za plýtvání času


12. Nezajímá mě a neznepokojuje mě skutečnost, že příčinou vzniku pentekostalismu bylo skalní přesvědčení C. F. Parhama a W. Seymoura, o tom, že jazyky glosolálie jsou jazyky srozumitelnými cizím národům a jsou použitelné pro missii a evangelizaci světa, což se v průběhu 20. století nepotvrdilo.

13. Nezajímá mě a neznepokojuje mě skutečnost, že C. F. Parham a W. Seymour, byli přesvědčeni o svém vyvolení a pravosti jejich učení na základě mylných a nepotrvrzených doměnek. Jejich přesvědčení o tom, že jazyky jsou důkazem druhého vylití Ducha Svatého, se nepotrvdilo, ale to není podstatné pro mou víru v jazyky.


Komentáře

Oblíbené příspěvky