Photoshop - řešení transformace ve více vrstvách - postup

Definice problému:

Nelze transformovat několik dvě nebo více masek, i když označím vrstvy a nalinkuju je.

Ukázka problému:

Pokuste se navodit podobnou situaci na obrázku a otočit trojúhelník pomocí výběru.
Vyber trojúhelník a otoč ho. Výsledek? Maska se neotočila. Trojúhelník ano.


Ještě na jiném objektu:


Vysvětlení problému:
lefiath na serveru tutoriarts.cz vysvětluje: "Aha - tak to potom nejde. Výběr se týká pouze vrstvy, ne masky - bohužel nemůžeš vybrat u transformace obojí najednou. Asi nejlepší řešení které mě napadá je schovat si ten výběr (třeba do nového kanálu) a aplikovat potom stejnou transformaci na masku pomocí zkratky CTRL + SHIFT + T (zopakuje poslední transformaci). "

Proč je manipulace s maskou tak složitá?
Pokud manipulujete poue s jednou maskou, žádný problém. Pokud ale pracujete s výběrem v rastrovém obrazu ve vrstvách a chcete posunout první i druhou vrstvu a masku  museli by jste provádět čtyři naprosto přesné a stejné operace - pokaždé na jinou vrstvu/masku. Pokud je vrstev s maskami více, třeba 3, vždy se problém zdvojnásobí. Jak chcete u masky s gradientem bezpečně zajistit, že se podruhé trefíte do stejného místa? Pomocí vodítek? To asi ne. Moc pomalé. Proto představuji svoji metodu, která je dostatečně rychlá.

Příprava ukázky

Nejdříve vysvětlení - odkud jsem vzal obraz a co jsem s ním udělal:


třeba tohle auto:

http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=download&id=1294400

Nejdříve si to musím připravit, takže jsem se rozhodl, že mu změním barvu karosérie, smažu černé, stříbrné a oranžové barvy pomocí Background Eraser tool. Připravím masku s karoserií a nějaké vrstvy na zbarvení karosérie.

Hledal jsem nějaký způsob jak to předvést a rozhodl jsem se, že na karosérii nakreslím modré pruhy. Originál je v tomto případě ve vektorech, ale převedu to na raster a rozmažu filterm gausian blur +5 abych simuloval situaci s fotografií. Představte si tedy že máte dvě fotografie a chcete je nějak skloubit dohromady. Z první jsem vymazal pozadí auta a na druhé fotografii mám nějaký vzor, který chci hodit na auto. Takže teď vezmu ten vzor, raster a dám perspektivu a hodím to tam. Vlastně by tam měla být maska, protože když odstraňuji pozadí toho vzoru tak to dělám v masce. Ve výsledku tedy mám dvě fotografie s maskama a s dalšími vrstvami na doladění odstínů nebo barev. Abych důvěryhodně vystihl mou situaci, do které jsem se dostal, tak bych nakonec měl provádět transformaci ne celého auta, ale pouze jedné jeho části, tak dejme tomu, že se rozhodnu nějak zdeformovat nebo zkosit předek auta nebo ho nějak přesunout, budu to dělat s výběrem.

Jedná se tedy o práci s více fotografiemi, jejich částmi a maskami ve vrstvách. Fotky vložím o něco později, nevím jak dlouho mi to bude trvat.

Tady jsou fotky. První fotka ukazuje přípravu dokumentu a druhá tam už je provedená ta perspektiva (a scale).




 Ještě jedna věc - přidám na ty pruhy ještě jednu vrstvu, abych doladil vzhled:

Pak ukázka postupu moji metody

Metoda pro práci s více maskami najednou

První dva kroky:


1) vybrat celou vrstvu a transformovat - zkosit
2) vybrat co chci vrátit do původního stavu

3) nastavení štětce historie a obnova hodní části do původního stavu
4) inverze výběru a přesunutí dolní části tak, aby navazovala na horní část


To byla jednoduchá transformace části vrstvy

Ještě dám nějakou ukázku jak to aplikovat na více vrstev, ale já myslím, že to je jasné. Jde tam o to zachovat výběr opravit masku, invertovat výběr opravit vrstvu. Nebo tak nějak.

Tady ta transformace zrovna moc nevyšla, záleží co použiju za transformaci a zatím jsem s tím teda neměl problém. Co jsem dělal tak se mi to povedlo hned na poprvé a jednalo se buď o scale, warp nebo rotaci. 

Postup transformace s maskami ještě jednou


Tak asi poslední obrázek. V posledním postupu jsem udělal jednu drobnou chybu, že jsem nevybral ořezové masky. Nyní tuto chybu napravuji když provádím perspektivu a změnu velikosti čar na boku auta. Pomocná vodítka mi pomůžou určit správnou šířku pruhu.


Poznámky:

- Kdybych nepracoval s ořezovou maskou ale rozhodl se použít normální vrstvy s maskami, tak platí podobný postup, jen musím upravit více masek.
- Postup lze aplikovat i na masku skupiny
- Možné problémy: mohou nastat při transformaci, pokud transformujete příliš malý kousek oblasti vzhledem k celkové velikosti obrazu. Jelikož transformujete celý obraz je těžké se trefit do správné pozice tohoto malého kousku a mění se celé okolí nejen vybraná část. V takovém případě musíte připravit vodítka nebo odhadnout pozici a tvar, nebo vytvořit kopii která bude prosvítat a viděli jste kde byla původní pozice. V takovém případě postup není lehký a není moc efektivní, ale je to stále lepší než pracovat například se dvouma vrstvama a třema maskama. V PS zatím stále schází možnost uložit a načíst nastavení transformace, tak aby opakovaná transformace proběhla stejně.

Ještě jsem provedl posun pravého pruhu doleva a jemné úpravy.

Komentáře

Oblíbené příspěvky